O TDM

"Revolučný bike, ktorý predbehol dobu. Akási Multistrada 12 rokov predtým, než ju "vymyslel" tím v Ducati. 900-vka je lepšia, "učesanejšia", no 850 je stále slušná, má veľkú úžitkovú hodnotu, je odlišná a, žiaľ, do značnej miery prehliadaná." Aj tieto slová napísal motocyklový denník MCN v článku venovanom Yamahe TDM. 
 
TDM bola pravdepodobne jedna z prvých mašín danej kategórie. Jedná sa o motocykel dostatočne silný na dlhé, rýchle presuny pri cestovaní, dostatočne hravý a ľahko ovládateľný na brúsenie stupačiek na horských prechodoch, ale jeho konštrukcia jazdcovi umožňuje aj ľahké výlety mimo asfaltový povrch.
Motor TDM-ky je odvodený od niekoľkonásobného víťaza Dakaru, od menšej sestry XTZ 750 SuperTéneré. Radový dvojvalec, najskôr s objemom 849 ccm, neskôr 897ccm. Do roku 2002 boli do osemstopäťdesiatiek osádzané päťkvalty, 900-vka už dostala 6 prevodových stupňov a elektronické vstrekovanie paliva namiesto klasických karburátorov. Od roku 1991, kedy TDM uzrela svetlo sveta, prešla viacerými zmenami ako v používanej technike, tak aj po dizajnovej stránke. Výrazný "kukuč" jej však len s nepatrnými zmenami ostal od roku 1996 až do 2014,kedy sa. žiaľ, motorka prestala vyrábať.